Centralny Rejestr Umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych – dostęp do informacji publicznej, ochrona prywatności i danych osobowych, otwarte dane oraz ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego

Dostępne terminy

Opis szkolenia

1 stycznia 2026 roku wejdzie w życie obowiązek raportowania umów pod groźbą kary.

Informacje w tym przedmiocie będzie należało przesyłać do Centralnego Rejestru Umów (CRU) rejestru prowadzonego przez Ministerstwo Finansów i będą one podlegać publikacji na stronach internetowych.

Celem szkolenia jest zapoznanie z zasadami prowadzenia rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych w powiązaniu z zagadnieniami z otoczenia regulacyjnego ze szczególnym uwzględnieniem przepisów o dostępie do informacji publicznej i RODO.

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów odpowiedzialnych za zawieranie umów, na których będzie ciążył obowiązek raportowania, a także IOD, kierowników jednostek odpowiedzialnych za raportowanie oraz osób zaangażowanych w udostępnianie informacji publicznej i informacji sektora publicznego.

Szkolenie jest przydatne także dla osób odpowiedzialnych za audyt, gospodarność i kontrolę wydatków w podmiocie.

Program szkolenia

1. Podstawy prawne funkcjonowania Centralnego Rejestru Umów (CRU).

2. Analiza przepisów i wskazówki dotyczące nowelizacji ustawy o finansach publicznych – omówienie zmian.

3. Terminy istotne dla prowadzenia CRU.

4. Powszechność dostępu do rejestru – co oznacza w praktyce.

5. Kategoryzacja umów w jednostkach sektora finansów publicznych (JSFP) – jak ją przeprowadzać, aby ułatwić proces ujawniania umów w rejestrze oraz zapewnić ich udostępnianie w trybie dostępu do informacji publicznej.

6. Próg kwotowy w Centralnym Rejestrze Umów.

7. Które umowy mają być ujawniane w CRU – materialne i formalne kryteria kwalifikacji umowy jako podlegającej udostępnieniu.

8. Formy zawarcia oraz rodzaje umów według przepisów Kodeksu cywilnego.

9. Zakres danych umieszczanych w CRU.

10. Treść Centralnego Rejestru Umów – jakie informacje są przedmiotem rejestru.

11. Ujawnianie informacji w CRU a dostęp do informacji publicznej.

12. Tajemnice ustawowo chronione a ujawnianie informacji w Centralnym Rejestrze Umów.

13. Tajemnica przedsiębiorcy a ujawnianie informacji w CRU.

14. Dostęp do rejestru umów a ochrona prywatności oraz danych osobowych.

15. Prowadzenie CRU na tle zasad przetwarzania danych osobowych.

16. Prowadzenie Centralnego Rejestru Umów a środki techniczno-organizacyjne przewidziane w RODO.

17. Prowadzenie CRU a prawa osób, których dane dotyczą – na gruncie RODO.

18. Odpowiedzialność związana z prowadzeniem Centralnego Rejestru Umów.

19. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.