Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
1 stycznia 2026 roku wejdzie w życie obowiązek raportowania umów pod groźbą kary.
Informacje w tym przedmiocie będzie należało przesyłać do Centralnego Rejestru Umów (CRU) rejestru prowadzonego przez Ministerstwo Finansów i będą one podlegać publikacji na stronach internetowych.
Celem szkolenia jest zapoznanie z zasadami prowadzenia rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych w powiązaniu z zagadnieniami z otoczenia regulacyjnego ze szczególnym uwzględnieniem przepisów o dostępie do informacji publicznej i RODO.
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów odpowiedzialnych za zawieranie umów, na których będzie ciążył obowiązek raportowania, a także IOD, kierowników jednostek odpowiedzialnych za raportowanie oraz osób zaangażowanych w udostępnianie informacji publicznej i informacji sektora publicznego.
Szkolenie jest przydatne także dla osób odpowiedzialnych za audyt, gospodarność i kontrolę wydatków w podmiocie.
1. Podstawy prawne funkcjonowania Centralnego Rejestru Umów (CRU).
2. Analiza przepisów i wskazówki dotyczące nowelizacji ustawy o finansach publicznych – omówienie zmian.
3. Terminy istotne dla prowadzenia CRU.
4. Powszechność dostępu do rejestru – co oznacza w praktyce.
5. Kategoryzacja umów w jednostkach sektora finansów publicznych (JSFP) – jak ją przeprowadzać, aby ułatwić proces ujawniania umów w rejestrze oraz zapewnić ich udostępnianie w trybie dostępu do informacji publicznej.
6. Próg kwotowy w Centralnym Rejestrze Umów.
7. Które umowy mają być ujawniane w CRU – materialne i formalne kryteria kwalifikacji umowy jako podlegającej udostępnieniu.
8. Formy zawarcia oraz rodzaje umów według przepisów Kodeksu cywilnego.
9. Zakres danych umieszczanych w CRU.
10. Treść Centralnego Rejestru Umów – jakie informacje są przedmiotem rejestru.
11. Ujawnianie informacji w CRU a dostęp do informacji publicznej.
12. Tajemnice ustawowo chronione a ujawnianie informacji w Centralnym Rejestrze Umów.
13. Tajemnica przedsiębiorcy a ujawnianie informacji w CRU.
14. Dostęp do rejestru umów a ochrona prywatności oraz danych osobowych.
15. Prowadzenie CRU na tle zasad przetwarzania danych osobowych.
16. Prowadzenie Centralnego Rejestru Umów a środki techniczno-organizacyjne przewidziane w RODO.
17. Prowadzenie CRU a prawa osób, których dane dotyczą – na gruncie RODO.
18. Odpowiedzialność związana z prowadzeniem Centralnego Rejestru Umów.
19. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.