Warsztaty Informacji Publicznej dr hab. Marleny Sakowskiej-Baryły

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Dostęp do informacji publicznej to zagadnienie, które przysparza wiele problemów interpretacyjnych. Dla prawidłowego udostępniania informacji publicznej konieczna jest znajomość praktyki, w tym licznych orzeczeń sądów administracyjnych, które w znacznej mierze wpływają na kształt i zakres działań podejmowanych przez podmioty zobowiązane.

Warsztaty poświęcone są praktycznym aspektom dostępu do informacji publicznej. Ich celem jest przybliżenie kluczowych zagadnień z tej dziedziny, przybliżenie orzecznictwa, wymiana doświadczeń.

Celem niniejszego szkolenia jest przekazanie wszystkim uczestnikom kompletu praktycznej wiedzy potrzebnej do zgodnego z prawem odpowiadania na wnioski o udzielenie informacji publicznej. Po szkoleniu każdy z uczestników będzie wiedział jakie informacje podlegają upublicznieniu, jak wygląda procedura upublicznienia, jak odpowiadać na wnioski o podanie informacji publicznej i w jakiej formie należy przekazywać informacje.

Warsztaty skierowane są do wszystkich osób zaangażowanych w udostępnianie informacji publicznej i informacji sektora publicznego w samorządzie terytorialnym, w organach państwowych, państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz w obrębie innych podmiotów zobowiązanych do udostępniania i przekazywania informacji publicznej.

Program szkolenia

Dzień I – 23 września (poniedziałek):

Od godz. 14.00 – kwaterowanie uczestników;
16.00-19.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

I. Informacja publiczna a dokument wewnętrzny, dokument prywatny, informacja przetworzona oraz inne rodzaje informacji i dokumentów:
a) podstawy prawne, jakie należy brać pod uwagę przy dostępie do informacji publicznej w zestawieniu z innymi dokumentami i informacjami;
b) informacja publiczna i inne informacje oraz dokumenty w kontekście trybów dostępu do informacji publicznej;
c) rola orzecznictwa sądów administracyjnych w zapewnianiu dostępu do informacji publicznej;
d) informacja publiczna przetworzona;
e) informacja zanonimizowana;
f) informacja publiczna a dokumenty wewnętrzne;
g) dokumenty prywatne w kontekście dostępu do informacji publicznej;
h) materiały robocze, notatki, pierwopisy a informacje publiczne;
i) informacje techniczne w dostępie do informacji publicznej;
j) otwarte dane i informacje sektora publicznego a dostęp do informacji publicznej.

20.00 – kolacja powitalna.

Dzień II – 24 września (wtorek):

Do godz. 9.00 – śniadanie;
9.00-16.30 – zajęcia w 4 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

II. Dostęp do informacji o osobach pełniących funkcje publiczne i zakres ich ochrony:
a) podstawy prawne dostępu do informacji o osobach pełniących funkcje publiczne;
b) osoba pełniąca funkcję publiczną – jak ją wskazać;
c) funkcjonariusz publiczny;
d) dostęp do informacji o osobach pełniących funkcje publiczne na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej;
e) dostęp do informacji o osobach pełniących funkcje publiczne a przepisy RODO;
f) aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych dotyczące osób pełniących funkcje publiczne na gruncie udip;
g) rozpowszechnianie wizerunku osoby pełniącej funkcję publiczną;
h) odpowiedzialność na gruncie RODO, oraz za naruszenie dóbr osobistych osoby pełniącej funkcję publiczną.

13.30-15.00 – obiad;
16.30-18.00 – konsultacje z prowadzącym, sesja pytań-odpowiedzi, czas wolny;
20.00 – kolacja, atrakcje.

Dzień III – 25 września (środa):

Do godz. 9.00 – śniadanie;
9.00-12.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

III. Anonimizacja przy realizacji dostępu do informacji publicznej w praktyce:
a) anonimizacja – pojęcie i podstawy prawne;
b) zasady i techniki anonimizacji;
c) anonimizacja jako środek ochrony danych osobowych;
d) orzecznictwo dotyczące anonimizacji;
e) anonimizacja a decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej;
f) pseudonimizacja a anonimizacja;
g) „Anonimizacja” w kontekście dostępu do informacji publicznej i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.

IV. Dyskusja. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Do godz. 12.00 – wykwaterowywanie uczestników.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.