Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Pojęcie „informacja publiczna” ma bardzo szeroki zakres, a często trudno ustalić, jakie konkretnie dokumenty, dane czy treści podlegają obowiązkowi udostępnienia. Niezwykle istotne znaczenie przypisuje się zatem orzecznictwu sądów administracyjnych, na podstawie którego określa się granice dostępu – poprzez wyodrębnianie kategorii informacji, które nie podlegają udostępnieniu bądź są udostepniane w innym trybie niż dostęp do informacji publicznej.
Podczas szkolenia omówione zostanie orzecznictwo dotyczące stosowania przepisów o dostępie do informacji publicznej w kontekście różnych kategorii danych, których kwalifikacja wpływa na praktykę udostępniania.
W praktyce można zaobserwować, że realizacja obowiązku dostępu do informacji publicznej wiąże się z koniecznością rozróżniania wielu kategorii informacji, które zestawia się z informacją publiczną i dokonuje się ustaleń co do zakresu oraz podstaw ich udostępnienia.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zaangażowanych w udostępnianie informacji publicznej i informacji sektora publicznego – zarówno w samorządzie terytorialnym, jak i w organach państwowych, państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz innych podmiotach zobowiązanych do udostępniania i przekazywania informacji.
1. Podstawy prawne, jakie należy brać pod uwagę przy dostępie do informacji publicznej w zestawieniu z innymi dokumentami i informacjami.
2. Informacja publiczna i inne informacje oraz dokumenty w kontekście trybów dostępu do informacji publicznej.
3. Rola orzecznictwa sądów administracyjnych w zapewnianiu dostępem do informacji publicznej.
4. Informacja publiczna przetworzona.
5. Informacja zanonimizowana.
6. Informacja publiczna a dokumenty wewnętrzne.
7. Dokumenty prywatne w kontekście dostępu do informacji publicznej.
8. Informacja publiczna a:
a. materiały robocze,
b. notatki,
c. pierwopisy.
9. Informacje techniczne w dostępie do informacji publicznej.
10. Otwarte dane i informacje sektora publicznego a dostęp do informacji publicznej.
11. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.